donderdag 17 november 2011

Het meterschap

Ik heb 2 meters in mijn leven, Geneviève en Britt
ze zijn helaas niet meer van het grootmoederachtige soort,
en ze geven mij geen koekjes of snoepjes bij een goed rapport
maar toch overladen ze mij met goede raad en tips

Toch was ik wat zenuwachtig bij hun komst
naar mijn anders vertrouwd klaslokaal
zo waren enkele grappen ingestudeerd, gelukkig
was mijn lespubliek als vanouds enthousiast

Toch was ik nerveus naar hun finale verdict,
hun oordeel beschouwend als mijn assisenvonnis
en mijn ticket voor een verlengd verblijf in
de vakantieoase die open school vooral in juli toch is

Ik was hen heel dankbaar voor de zachte woorden
en hun goed advies.  Ik was zo opgelucht blij dat ik er
even aan dacht hen te kussen, maar realiseerde mij gelukkig
tijdig dat dit zou vallen onder ongewenste intimiteiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten