woensdag 3 april 2013

Inge

Graag had ik je volle mond gekust
zachte lippen ontmoet, vochtig, vergevend
die mijn lippen beroerden met een lichte aarzeling
een tong die zijn slippendragende cipiers langzaam likt

Maar wat is er overgebleven van mijn oorspronkelijke arrogantie
die enkel lijkt terug te komen als een beverige hand het rode telefoontje liefkoost
mijn onbetrouwbare stem lijkt wel die van een CD&V-politicus
die het belang van ACW probeert te verkopen als staatsbelang
onwillekeurig rijst ze van dal naar piek
als ze haar trivialiteit aanprijst met het enthousiasme van een jeugdig beeldenstormer

Plagerig luistert een zachte stem
vrolijk met tintelingen
als ik  mijn verhaal breng
hopelijk bespeur ik de maan en de sterren
als ik in je ogen kijk
en je begroet als ik in gedachten heb

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten