donderdag 12 januari 2012

De man die zijn haar kort liet knippen



                               
Langzamerhand was ik er toch van overtuigd
dat mijn lange haren voorbijgestreefd waren,
een bron van dagelijkse ellende
die al lang niet meer glansden

Zaterdag dan toch beslist naar een kapper
te gaan, een vriendin die al lang droomde
van een totale make-over, haren, wenkbrauwen
en baardje verdwenen onder de begerige schaar.

Knappe Inanc was de beul van dienst, die met
zichtbaar genoegen de tondeuse hanteerde. Maar
mijn beslissing was lang overtijd gezien ik
langs alle kanten nu complimenten verzamel.

Ik voel mij nu echt het heertje dat zijn haar kort
liet knippen, met een opblaasbaar ego dat best
eens kan worden doorprikt voor ik in mijn overmoed
 probeer Veronique de Cock te versieren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten