donderdag 7 maart 2013

Taal

Geen groter plezier voor te stellen
dan professioneel om te gaan met taal
betaald te worden voor je specialiteit
het gevoel om te gaan met taal
creatief te jongleren met mooie woorden
al wordt de taal dan overgoten met een technisch sausje











Kan het mooie liedje blijven duren?
ik verwelkom de vaste structuur in mijn leven
ochtendlijke ritjes met nicotine plezier
om me vervolgens op te sluiten in mijn cocon van taligheid
klaar voor een nieuwe dag
blij geapprecieerd te worden voor mijn deskundigheid
het lijkt te mooi om waar te zijn
 









 

Al lijdt mijn dichterlijke productiviteit er wel onder
maar ik word nu eenmaal niet betaald om te dichten
maar om mijn techniek bij te schaven
en de gebeurlijke deadline weg te vertalen
ach, ik vind wel een modus vivendi of een compromis
tussen mijn creativiteit en mijn werkende toekomst
zeker als ik het eerste loon mag verwelkomen











Geen opmerkingen:

Een reactie posten