donderdag 27 oktober 2011

Kater

Langzaam word ik wakker na een lange nacht
vol alcohol en karmendijs, de nacht was kort
en gevuld met vreemd vluchtige dromen.
De middag hebben we al lang de rug toegekeerd.

Ik knijp mijn ogen dicht tegen de opdringerige zon,
en drink gulzig van elke aanwezige fles.
Ik strompel halfnuchter rond en wacht tot het
benevelende bonzen aan mijn slapen wil verdwijnen.

Tergend traag ruimt de verdwazing plaats voor
een steeds hardnekkiger wordende realiteit.
Ik probeer de brokstukken van een wilde nacht
te reconstrueren aan de hand van geheugenflitsen.

In de spiegel kijken is een zware opgave,
om geconfronteerd te worden met de menselijke
aftakeling na een avondje stappen.  Ik vervloek
de drank en zweer hem af voor de duizendste maal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten