donderdag 1 december 2011

Botsing

Ik had vandaag een accident, ik stond
braafjes te wachten aan een kruispunt
om rechtsaf te slaan, tot mijn vrouwelijke
voorgangster de kolder in de kop kreeg.

Ze draaide kort rechtsaf, dan weer vooruit
om uiteindelijk snel achteruit te rijden.
Ik was verbijsterd, en was zelfs niet snel genoeg
om te claxonneren, laat staan achteruit te gaan.

Dan, de botsing zelf met een lichte deuk in
mijn nummerplaat.  Ik was kwaad en geschrokken,
maar het meisje putte zich uit in verontschuldigingen.

Gelukkig past de deuk in mijn nummerplaat perfect
Bij de een week eerder opgelopen deuk in mijn koffer,
die ik opliep bij het snel willen keren in een smalle straat.

Zodoende kan ik stellen dat de enige schade die er echt
toe doet, enkel de bluts in mijn vertrouwen en seksisme is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten