vrijdag 30 december 2011

Het nieuwe stopcontact

Gisteren heb ik mezelf verbaasd, en niet voor het laatst
een mooie zaak als je jezelf weet te verrassen op je
misschien is er dan toch wat vanaan, aan die
mooie stelling dat je nooit te oud bent om bij te leren

Gisteren bemerkte ik tot mijn ontzetting dat
een van mijn stopcontacten er redelijk zwartgeblakerd
uitzag, met een gat dat plaatselijk geel zwart verkleurd was en
vergroot alsof een duistere natuurkracht naar buiten was geperst

Toch maar naar de Gamma getogen om een nieuw te halen alhoewel
de grote overvloed aan mij onbekende haakjes en klemmen en
geïnteresseerde klussers mij meestal herinnert aan mijn eigen
gebrek aan techniciteit en vervreemding van de mannelijke kunne

Thuis aan de slag gegaan, zonder electriciteit, want ik
ben toch wars van enig elektrocutiegevaar, met pillamp en turnevies,
bleek het plaatsen eigenlijk een kinderzaak, en kon ik na enige tijd
trots beweren "ik ben een echte man met poten aan zijn lijf"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten