donderdag 9 januari 2014

Mañana

Intellectueel getreuzel
geneuzel
gelanterfant
gedraal

Waar blijft mijn verhaal
waar blijft mijn geschiedenis
mijn briljant idee

Poe heeft mij vergiftigd
Poe fluisterde de woorden in
Poe was mijn bron


De creativiteit van het ongerijmde
ik sluit de mooie woorden aan mekaar
in een ondoordringbare woordenbrij
ik vermoed je inventiviteit, ik vermoed de climax
de paradox van de verrassing
bereid je de weg voor
ben je mijn kap'tein

Aan mooie woorden geen gebrek
de teleurstelling van het oppervlakkige
schip zonder vlaggenmast
boot zonder zeilen
ach, verlaat toch de zeevaartterminologie
meer gay kan het niet worden
de woordspeling teneergeslagen
de grap verduurd
verzuurde schrijver
vertaler met een missie
pervert met marketinginstinct
of is het gewoon een teveel aan libido
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten