maandag 13 januari 2014

Happiness



Happiness,
het gevoel op wolkjes te lopen
te zweven over het asfalt
te grinniken en voluit te lachen 
met elke kleine gebeurtenis
een kop groter te zijn dan je in werkelijkheid bent
je eigen soortelijk gewicht ruimschoots te overschatten

Je bezorgt me rillingen met je lieve stem
je onuitgesproken rationaliteit
het uitwisselen van liefkozingen

Een feestje met vrienden wordt een echt feest
dansen een uitlaapklep voor zoveel vrolijkheid
de lof der zotheid
de ondraaglijke lichtheid van het bestaan
een lichtpunt achter iedere hoek
happiness werkt aanstekelijk
werkt op iedereens gemoed
een lach toch zoveel eenvoudiger dan cynisme
en onvriendelijkheid



Niets kan me nog raken
tenzij ik binnenkort donder van een roze wolk

Oogverblindend de werkelijkheid
perfect het leven
2014 onder een gunstig gesternte 
hopelijk draag je ver
mijn onoverwinnelijkheid
zelfvertrouwen te over
een onuitputtelijke bron
tot ik weer ga twijfelen 
aan alles en iedereen
en vooral mezelf
maar zover is het nog lang niet
aan elke medaille twee kanten
maar voorlopig zie ik enkel de zonnige kant
waar is mijn zonnebril
geen lied zo toepasselijk als:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten