woensdag 5 september 2012

Chatten met een ex-vriendin

Gisteren was ik online, toen een chatvenster zich opende
mijn ex-vriendin, Lina met een uitnodiging om koetjes en kalfjes
te bespreken, ze bevestigde eerst het overduidelijke : “Niet meer
aan de slag bij TforG” en vroeg dan door naar mijn dromen en
plannen nadat ze mijn “ça va” als antwoord op haar “hoe ist?”
had afgedaan als ruim onvoldoende
 
 
 
Ik stuurde meteen een lijstje door om gestructureerd en gedisciplineerd
over te komen, tegen een ex wil je je altijd iets meer bewijzen,
hoewel zij je zo door en door kent dat mijn schema werd beantwoord
met een “Hopeloos, je bent niets veranderd” en ze me wees op
de nadrukkelijke relativiteit en hiërarchie van mijn dromen, zij zal ook niet
veranderen door een dromer enig pragmatisme bij te brengen, de
realiteitszin van een met haar voetjes op de grond staande vrouw die graag
een bouwpakket wil om haar tanden in te zetten, nice of her to care



1.       Werk vinden

2.       eigen appartement

3.       auto

4.       vriendin

5.       werken aan mijn blog

6.       roman afkrijgen

7.       mijn Russisch bijschaven voor een gesprekje met een knappe ex-collega uit Wit-Rusland, Juliya: Privet, kak dela? (=hallo, hoe gaat het)

8.       Turks leren voor een gesprekje met mijn knappe Turkse kapster, Inanc
          Merhaba, nasilsiniz? (=hallo, hoe gaat het)

 

Het bekende lol verscheen op de blog, waarna ze me er fijn op wees dat als
ik wat aan mijn conditie zou werken en wat meer ging lopen, ik droom 7 en 8
kon realiseren zonder jarenlange voorbereiding, ik bevestigde, aantrekkingskracht
van het fysieke is niet mogelijk zonder wat inspanning
 
 

We gingen over op het afkraken van een andere love interest,
wat een vreemde voldoening schonk, troela en scharminkel de
geliefkoosde troetelnaampjes, de bevestiging van wederzijdse aversie
tussen vrouwen, jaloezie is een te hoog gegrepen naamwoord,
laten we het erop houden dat ze nog om me geeft, ik voelde me
beschermd en geborgen, de wederzijdse affectie bevestigd als
een warm deken van sympathie en vertrouwen

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten