zaterdag 1 september 2012

De burgemeesterssjerp of wie neemt er zijn intrek opt Schoon Verdiep?

De peilingen liegen er niet om, Janssens heeft zijn kunstje weer
eens geflikt, hij is erin geslaagd de verkiezingsstrijd te
herleiden tot een duel tussen prota- en antagonist,
Janssens vs. De Wever, of hoe je als politicus groot
kan worden door iemand tot externe vijand uit te roepen,
pure realpolitiek, grote klasse van het politiek beest Janssens

 

Hij kannibaliseert daarbij de andere politieke formaties int stad,
of decimeert als u geen voorstander van haram vleeswaren,
Turtelboom blijft steken op 6,9 %, de grote vernieuwing
slaat niet aan met Baelemans en Heremans

 

Wat ik u al kon zeggen, de Antwerpenaar heeft
een hekel aan parachutepolitici die verhaal komen halen in hun
stad, met hypocriete liefdesbetuigingen aan de stad, in Antwerpen
voelen ze de onoprechtheid aan, het paniekvoetbal in blauwe
kringen van iemand die van de boerenbuiten komt, Klein-Brabant (Puurs)
is parking tenzij u een fan bent van asperges of de Dodentocht

 

Almaci scoort verwachtingsgewijs hoog in linkse kringen,
bakfietsmensen weet u wel, die graag in Borgerhout wonen
tussen de Niewe Belgen om vooral aan zichzelf en hun
vrienden te bewijzen hoe progressief ze eigenlijk wel zijn


 

De verdienste van De Wever, hoe u ook denkt over de man,
die er in slaagde zichzelf te halveren, is hoe dan ook om
het Vlaams Belang terug te dringen, hoewel zijn transformatie
hem ook kiezers heeft gekost, blijkbaar was de keizer van frituur ’t Draakske
een sympathiekere figuur dan zijn wat ziekelijke persona vandaag, de kiezers
weten niet wat aan te vangen met de dieetgoeroe, hopelijk vergaat het hem niet
als Lambert die met zijn kilo’s ook politiek gewicht verloor

 

De kiezers zijn blijkbaar onbeslist met een zeer grote groep zwevende kiezers,
onbeslisten die pas in het stemhokje het geweer schouderen, de inzet van de
kiescampagne zal het zijn om hen te overtuigen, met hun onbestemd profiel,
de kaarten liggen in handen van de man met de beste marketing- en
reclamecampagne, wat De Wever tot nadenken moet stemmen en Janssens
moet verleiden tot een kleine hoera als hij de massa groet op het Kiel

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten