zaterdag 1 september 2012

IQ-Test

Af en toe doe ik wel eens IQ test, louter om me intellectueel
te bevredigen, op de IQ test van Bart Peeters, weet u nog,
scoorde ik ooit 132, maar toen ik dat zei aan toenmalige
overbodige cafégenoten vonden ze dat ik stoefte of nog erger loog

 

Nu was die test op mijn lijf geschreven, opgesteld door journalisten en
deskundigen, die taal op het voorste plan zetten, sindsdien probeer ik
af en toe mijn kennis toch te bewijzen, terwijl ik me vroeger dommer voordeed, om aanvaard te worden, wat natuurlijk ook een verkeerde reflex is

 

In talig, logisch redeneren ben ik goed, de rekensommetjes zijn ondingen,
die ik meestal oversla, om tijd te besparen voor de opgaven die me beter liggen,
test 1 is een makkie, bovengemiddeld was mijn deel, met test 2 had ik al meer moeite, ik kwam uiteindelijk uit op 15 goede, iets tussen 120 en 130 IQ-punten,
met dank aan de taalvragen, als u nu denkt, dat kan je wel zeggen, toon ik mijn resultaten op test 3, waar ik ging voor snelheid (6,9/30 min)en de cijferrijtjes gewoon gokte, met een resultaat van 80,8 % voorwaar niet slecht

Waarom zet ik dit nu online zal u vragen, wel ik hoop dat een toekomstige
werkgever dit misschien leest, en geïnteresseerd is in een vat vol met
overbodige kennis, baat het niet dan schaadt het niet, en ik weet dat ik meestal
verstrooid overkom, waardoor ik niet tot hun favoriet kringetje behoor, reken daarbij een
aangeboren verlegenheid, een onvermogen om mezelf te verkopen en
stress bij het solliciteren, en u begrijpt mijn drama

 

Kon ik mezelf maar eens bewijzen als copywriter, waarvoor ik mij echt
interesseer in plaats van die dead end-jobs, cul- de -sac-jobs zo u wil
waar geen toekomst in zit en al helemaal geen levensvreugde, of kon ik het uitzingen met de verdiensten van mijn rijmelarij, ik was een gelukkig man…

 

Toch, als ik nu mijn gedachteloop overlees, voel ik mij
niet helemaal 100%, het neigt veel naar intellectuele snoeverij,
maar vergeef het mij, ik ben wat gefrustreerd, met mijn
capiciteiten niet verder te geraken, is het immers niet veel
bewonderenswaardiger het volle te halen uit je potentieel,
veel meer aan te raden dan het onderpresteren, al denk ik dat vele
van mijn vorige managers wel eens aan het Peterprincipe zouden kunnen lijden,

In een hiërarchie stijgt elke werknemer tot zijn niveau van incompetentie.
(In het oorspronkelijke Engels: In a hierarchy every employee tends to rise to his level of incompetence.")

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten