maandag 3 september 2012

Dag van de roodharigen

Ik was er graag bijgeweest daar in Breda
bij de dag van de roodharigen, maar ik moest het enkel
stellen met een foto in de krant van een dame
met rode manen die mijns inziens moet onderdoen
voor mijn verzameling schoonheden, de rosse feminatheek












 
Nu is het wel waar, jongens met rood haar hebben alle pech,
hun vrouwelijke tegenpolen worden meestal als heel sexy
beschouwd, de belichaming van vurige seks,  ik onderken
het cliché en bevestig, in alle clichés zit een grond van waarheid












 

Waarom??  Misschien zijn roodharige meisjes vroeger zo gruwelijk
gepest dat ze op volwassen leeftijd het wapen van de seksuele
aantrekkingskracht bovenhalen door prestaties in bed te leveren
die evenredig zijn met het eeuwig binden van een partner











Pesten, het leek wel de rode draad, vergeef me de woordspeling
op de roodharigendag, stoplicht en vuurtoren en nog veel meer
creatiefs in het vernederen van leeftijdsgenoten, waarschijnlijk
semi-bewust om eigen complexen te verdoezelen en aan anderen aan te praten

 

Wat me nog het meest verbaasde, was dat mijn vorig schrijfsel
over rode haren zo massaal gelezen werd, al dank ik dat vermoedelijk
niet aan de literaire kwaliteiten, maar aan de schoonheden die
paradeerden op de pagina, ik doe het nu dunnetjes over en hoop op
hetzelfde succes
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten