zaterdag 5 januari 2013

De nachtwinkel

 
’s Nachts, als de duisternis de levenswarmte verjaagt
als je alleen bent met je eenzaamste gedachten
als je snakt naar een laatste sigaret
is er maar een plaats waar de uilen en vleermuizen verzamelen

Hel verlicht, met verdachte waren hoog opgestapeld
een toevluchtsoord voor de dorstige alcoholicus
een veilige haven voor de nicotineverslaafde
altijd ben je open, voor een laatste noodzakelijke boodschap

Elke winkel is onderling verwisselbaar, waar je in
het Engels altijd terechtkunt voor dat laatste pintje,
de lokale versie van the Simpsons Apu, helpt
je voort voor een prijsje evenwaardig aan zijn uren

Waar Pakistan en India ineens dichtbij zijn,
waar ik ooit eens verliefd werd op een zwijgzame
bloedmooie Indiase die de onbereikbaarheid
van de onmogelijke liefde relatief maakte

In mijn nachtelijk uur omhels ik je weldaden,
waar ik menig € liet rollen om je  prachtige
parelwitte tanden te zien blikkeren in een
donker fijnbesneden gelaat , nog altijd kijk ik
iets te verlangend naar een sarong


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten