vrijdag 4 januari 2013

Solliciteren

Ironisch:  ik kan u wel de herkomst geven
Lat. Sollicitare: doen schudden, prikkelen
maar om het tot een vruchtbaar einde te brengen,
zoekt u beter een andere kandidaat

Ik word er wat verbitterd van, en teneergeslagen
vaak zoek ik een uitweg tussen zo goed mogelijk verkopen
van mijn profiel, maar eigenlijk verkies ik eerlijkheid
als ik de modus vivendi vind voor andere sukkelaars,
ik stuur u een mail

Vaak hoor ik, u bent te intelligent, humbug
te hoog opgeleid, of nog vaker uw CV is te
springerig en wispelturig, tegenwoordig ga ik al
met tegenzin naar elk gesprek om me achteraf te
vaak te voelen als een platgewalste egel

Januari betekent het einde van mijn zelfverklaarde rust
of apathie, zo u wil, op een kerstgeschenk moest ik niet rekenen
zo moeilijk zou het niet toch niet mogen zijn
te werken, ik voel me al te lang leproos
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten