zondag 13 januari 2013

Mijn ex

Mijn ex, mijn voormalige beste vriendin gaat scheiden
het meisje waarmee ik e-mails wissel en chat
het meisje waarmee ik een elektronische relatie onderhoudt
maar ook het meisje, dat ik 1 keer per jaar zie
ondanks ons voortdurend getsjirp op sociale media



Ben ik dan een slechte mens als ik gelukkig ben
als ik hoop haar terug meer te zien
dat ik haar kan troosten en terug kan lachen
oppikken waar we ooit zijn gebleven



Jaloezie is een vreemd beestje
het kruipt als een mier op je ruggegraat
duidelijk voelbaar, onmogelijk te negeren
als een donderwolk die je rationaliteit wegvaagt


Vaak hoopte ik dat het mis zou gaan,
wegens onverzoenbare verschillen
cultuurschok par excellence
nu het zover is, voel ik me vaag schuldig



Wat is een aanvaardbare periode om haar mee uit te vragen
haar aan het lachen te brengen
ik wacht af, duidelijk, zonder te wanhopen
maar niet telang, voor ze weg is van de markt

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten