woensdag 30 januari 2013

Pijn


PIJN
WOEDE
MISSELIJKHEID
ONMACHT
NIETIGHEID
WEERZIN
HUIVER
EENZAAMHEID
VERLATINGSANGST
JALOEZIE
VERBETENHEID
LEUGENS


Het wroeten in de eigen ziel
ontwricht als nooit tevoren
neergepende onrust
het verslag van een ongedurige geest

leven is afzien
omgaan met de tegenslag
het droogneuken van moedertje natuur

Ik kan mijn geest niet dwingen
ondanks mijn onmachtige pogingen
niet te lijden
de verzinnelijking van mijn geest
bedroeft de cynicus

Kamerbreed streelt de eenzaamheid
mijn verwarde behoefte
ik bemeester mijn verdriet
en smeer het uit over verzen, gedichten en pagina’s
begeleid door een droevig of kwaad melodietje
als de grote zwaarmoedige reus
zit ik achter mijn scherm

Al ben ik paradoxaal genoeg blij
dit gevoel te kunnen oogsten
ik zwelg in mijn eigen tristesse
de enige die er wel bij vaart, bent u,
want misselijker worden ze er niet om
mijn pareltjes van verdriet
 
 

All  is fair in love and war!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten