zondag 27 januari 2013

Zonder titel


 
Soms maak ik me zorgen
soms vraag ik me af
soms sta ik stil bij mijn eigen mortaliteit

Maar dan besef ik niet te kunnen vertrekken
zonder nog eens wild geluk te hebben gekend
hoe kan je ooit een plaats verlaten
die je niet langer mist

Enkel als de ziel doordrongen is in je systeem
als je enkel nog wil stralen
dan kan je met een gerust gemoed gaan als zonnestraal

Ploeteren is de boodschap
je koffers gepakt, je verleden als bagage
je onrustige geest als waardemeter
oude demonen drijven boven
als afschrikmiddel tegen je melancholie

Gaan de zaken niet zoals je wil
heb je het gevoel te blijven trappelen
geen erger gevoel dan je eigen onkunde en mislukking
de jeugdige glimlach al lang verdwenen

De pijn die je voelt door anderen
de zoete nasmaak van een verloren liefde
wat rest er mij nog
dan allen ongelijk te geven
en zeker mezelf, de ergste criticaster
 
 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten