zondag 29 september 2013

Desir noir

Lange avond, vroege duisternis
the Doors op de achtergrond als inspiratie
uitgechat met vriendinnen

De zachte klanken weerklinken
het herkenbare orgeltje
ik droom weg
je zat in mijn droom met je gebrul
een privéconcert voor een verloren ziel
ik ben dankbaar
de wereld in kleur, geluid, en zachtheid
verboden paden, soezende achtergrond

De blues, was je weer dronken
was je weer op het verkeerde pad
ik herinner me die tweede fles niet meer
de kater is flets en uitwisbaar
met een oplosmiddel in een glas
ik volhard
voor de avond om is hebben de flessen gezelschap
van een lege soortgenoot
kurken versieren de grond
de zwarte kat ligt op mijn buik en spint
voor haar ben ik top
ik geef je nog wat spek
je begeleidt mijn tocht naar de keuken
je weet wat er komt
je likkebaardt in afwachting
ik koop je genegenheid met vers vlees
en tafelrestjes
je groene ogen kijken onverschillig
je lacht nooit
is een kat daartoe wel in staat

Ik moet op zoek naar een metgezel
een partner van de menselijke soort
mijn avonden zijn te lang en eenzaam
ik verlang naar genegenheid
ik bezing je afwezigheid
je uitgestrekte armen maken me gek

 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten