woensdag 26 maart 2014

Uniform

Laaiend laaf ik me aan je lillend lichaam
latente platanen in prille balans
laatgekomen praalwagen van prachtige bilans

Geluk, bestaat ergens in een kleine hoek
een vrijgekomen glimlach van een bloedmooie vrouw
ik geef toe, een fetisj is slechts klein bier
voor mijn liefde voor vrouwen in uniform



Khadaffi, knettergek en voorbijgestreefd vermoord
in een Arabische opstand in Libische kleuren
had misschien een punt
met zijn lijfwacht van 40 maagden








Een vriendelijke dame in blauw uniform
zei me ooit met kordate stem
plaats te nemen bij haar,
begot, ik was vereerd
door haar stralende lach,
te laat bemerkte ik gezeten te zijn
in een Antwerpse combi, voorwaar

Amoureuze bedoelingen had ze allerminst
daar kwam ik te laat achter
maar voor haar aanwezigheid had ik wel een boete veil

Vrouwen in overall, een vrouw in een mannenbestaan,
vormeloos maatpak van de werkende klasse
had ik me maar niet geconcentreerd op je heupwiegend vertrek,
dan had ik je niet zo nagestaard
mijn pittige arbeidster in uniform
had ik je in bed,
ik nam je ter plekke in je blauwe werktenue

Vrouwen in maatpak doen het echter niet,
val ik dan niet op een dominante vrouw,
is het mijn versie van castratieangst
niet te vallen voor een ballenbreekster

Vale vermogendheden van vunzige verlangens
verzamelen voor vleselijke vrijheid
vermag vermoeden niet vermijden
vanzelfsprekend verpakt in verloren woorden
vanachter vanvoor
vermeden plezier

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten