maandag 31 maart 2014

Gelukkige bokkensprongen

Het hart vermag
wat geen drug kan
het vrij laten stromen van geluksendorfinen
het pure geluk dat een hart doortrekt
op een onbewaakt ogenblik

Kleine meisjes, Leto en Lisa
bezwangerden mijn ondoordringbaarheid met kleine scheurtjes
tot de zonneschijn mijn hart verlichtte

Lisa, de ondeugende kleine meid van vrienden, en ik
hadden een onheilig verbond,
vaak begroetten we elkaar met een snauw of trokken
we vreemde gezichten,
tot ze mij vandaag begroette met een boos gezichtje aan de deur
dat plots doorbroken werd door een stralende glimlach
en een simpel: "Vanaf nu vind ik je lief"

Ik kan niet zeggen hoe,
maar je maakte mijn dag
mijn weekend
en zelfs mijn week
al moet je misschien strijden met Leto om Paris' twistappel
omhooggegooid tussen 3 godinnen,
Hera, Athena en Aphrodite, voor minder zijn er oorlogen uitgevochten
al zijn jullie misschien al content met de eretitel van godin.

Uiteindelijk zullen kinderen de wereld niet veranderen,
maar je wordt er wel verdomd gelukkig van.






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten