zaterdag 1 maart 2014

Hedonist (new wave)



De wereld is veranderd tegen 20 jaar geleden,
alhoewel, sommige zaken blijven

Er was eens een terloopse, vrijblijvende uitnodiging
de muziek, het dansen, de vrolijkheid
een feestje, een plek van vertier

New wave is niet dood, maar misschien wat ouderwets
jongeren heb ik amper gespot
enkel jonge zielen in een verouderd lichaam
 die nogmaals hun beste passen de vrije loop lieten

Waar is de tijd dat new wave synoniem stond
met Weltschmerz, en allerhande pessimisme
Blij dat dat denken is voorbijgestreefd
gisteren enkel mensen gezien, weliswaar met opperkleur zwart
die hun tweede jeugd beleefden
blij dat ik gewoon vrolijk kon zijn
als ik maar kan dansen


Misschien verliet Elvis het gebouw te vroeg
verplichtingen nu eenmaal verantwoordelijkheid
ik danste, ik was bevrijd
voor enkele kortstondige uren
in een stemmig café
de dansvloer nog altijd mijn biotoop
flirterig dansen mijn deel

Wat zijn mensen mooi,
als ze genieten
als ze dansen als ze zichzelf kunnen zijn
opgesloten in hun halve m² op een plekje veroverde dansvloer

Wat zijn vrouwen sexy als ze dansen
een gelukzalige uitdrukking op het gezicht
kronkelend, in onmogelijke bochten 

Blauwe ogen, wonderbaar

Mannen zijn geen dansers,
tenzij na alcohol,
of voor mooie vrouwen,
vrouwen zijn bevrijd
ik zie ze nu nog voor me
dansende godinnen

Iets mooier moeilijk voor te stellen
tenzij illegaal
wanneer is het volgende feestje,
ik vraag het mij nu al af


 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten