woensdag 30 april 2014

De materies van het hart



Af en toe verstoken, meestal verdoken
af en toe genadeloos
maar altijd onverbiddelijk en definitief
altijd subjectief en arbitrair



De materies van het hart
wat het gevoel wil, en het verstand niet vermag

Betrokkene van de rode zon
fascionado
adept van seringen



Laat me gaan in al mijn eenzaamheid
naar onbekende kusten
zachte ontboezemingen
en wellustige kussen

Wat ik niet vond op de vertrouwde kunst,
de liefde voor het exotische
ach, kon ik mij maar wanen als Gauguin
op een onbekend strand
met prachtige go-go-girls
wellustig
opgedragen door hun man
om de bebaarde vreemdeling ter wille ter zijn

Want als de lichamelijke passie ontbreekt,
en alleen de geestelijke verwantschap overblijft,
dan is zelfs Tahiti een barre kust




Geen opmerkingen:

Een reactie posten