vrijdag 2 mei 2014

Liefde, vriendschap, geld en vrouwen

Geen kwestie zo overbestudeerd als de levensvragen
en vooral de aloude vraag: Wat is de zin van het leven?
Een vraag bestemd voor beduimelde bruine kroegen
bij net die ene Duvel te veel.

Een vraag beantwoord met te veel lettergrepen,
met teveel woorden,
een vraag even onbeantwoordbaar
als een Socratische probleemstelling.

Waarschijnlijk heeft eenieder een antwoord klaar,
van huismoeder, tot stervoetballer, junk of overgekwalificeerde filosoof,
excusez le mot, Wim.

Mijn antwoord, volgens mijn perspectief,
Liefde, vriendschap, geld en vrouwen,
de volgorde van belangrijkheid durft nogal eens variƫren
aan de hand van de aanwezigheid van de ingrediƫnten.

Laten we stellen, met is waarschijnlijk te verkiezen zonder.
Heeft u ook gemerkt dat gedicht geschreven werd na een duvel en een rode wijn,
ik durf het niet verhopen,
anders geraak ik nog mijn laatste lezer kwijt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten