zaterdag 16 juni 2012

Gedichtje voor een schattig poesje

Gedichtje voor Igor


Ik neem afscheid van Igor,
die binnenkort Izzy gaat heten
tenenkrullende schattigheid vermomd in een zwart-witte bontjas
ik zal je warmte missen in de kom van mijn benen

ik zal je schijnaanvallen missen
en je zachte liefdesbeetjes
binnenkort ga je naar een beter leven
verhuis je naar een vogelvrij bestaan in Stekene

je dient als verwerkingscadeau voor een overlijden
hopelijk maak je ook daar je gekke bokkensprongen
breng je zachtheid en liefde voor de gekwetsten
als ze achter jou je onzindelijkheid bestrijden

ik heb zin om  het onvermijdelijke uit te stellen
misschien laat ik je nooit meer vertrekken
ik stoot me voor de kop dat ik je heb weggegeven
maar belofte maakt nu eenmaal schuld

je zachte dons begraaf ik tussen mijn wangen
ik verlies mijn cyrano tussen het neuzen-neuzen
ik streel je in de kom van mijn handen tot je spint
afscheid nemen is een zachte dood, een beetje sterven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten