maandag 25 juni 2012

Sonnet 198

Ik ben wat teleurgesteld, mijn verhuisplannen gingen weer niet door
ik verlang naar de stad, de atmosfeer, de animositeit, het plezier
de rust heeft zijn aantrekking verloren, het gras is groen voor iedere domoor
bijna woonde ik bij een vriend, maar een nicht vergalde het feestbier
familiebanden zijn dikker dan water, dit is slechts het klagen van een kniesoor
ware de oplossing niet perfect, die ik had bedacht, voor ik nu iemand versier
om even mee te gaan naar mijn nederig stekje, heb ik een dwaalspoor
nodig, ik heb nood aan een jachtgebied, mijn eigen Antwerps revier
plaats om te veel te drinken om dan vakkundig op mijn bek te gaan
praatjesmakers bij de vleet, de anonimiteit van de grootstad
tijd om het geweer van schouder te veranderen en op zoek te gaan
naar een studio, duplex of triplex, zo u wil, eventueel een laan
met een mooie fourplex, ware het niet dat de prijzen in Hellegat
of Noeveren interessanter zijn dan in A’pen, desondanks verlang ik naar een landingsbaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten