maandag 18 juni 2012

Sonnet 190

Ik voel me wat triest vandaag, ik heb een hoofdstuk afgesloten
afscheid genomen van een oude vriendin na vele jaren
de vriendschap was emotioneel, teveel aan dezelfde steen gestoten
ik zal haar missen, onze gesprekken, onze intimiteit, de Rubicon afgevaren
ik voel me wat verdrietig vandaag, ik ben er mijn humeur bij ingeschoten
zij was kortaf, ik slecht gezind, jaloersheid maakt onherstelbare brokken, huzaren
om na een relatie die door ruzies en harde woorden is kapotgeschoten
de genegenheid en de vriendschap voor jaren te bewaren
ik voel me wat ongelukkig vandaag, ik mis mijn goede vriendin
maar het verstand en mijn slecht humeur overmeesteren mijn hart
ik zal me moeten behelpen zonder leuke gesprekken
alles wat me aanbelangde, alles wat me aanging
elk onderwerp werd besproken, de toekomst voor mijn babbel gitzwart
ik voel me wat teneergeslagen, banale ruzie om telefoongesprekken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten