vrijdag 29 juni 2012

Sonnet 202

Ik houd veel van muziek, de radio speelt ononderbroken een vrolijk deuntje
toch ben ik geen grote voorstander van een Belgische traditie,
de zomerfestivals, nooit zo alleen als beklemd in een massa, als geheugensteuntje
denk ik bij het zien van de vrolijke massa in Werchter nog vaak aan mijn ambitie
om op te gaan bij een festival in Dour, lang geleden, als ruggensteuntje
vele vrienden in een uitgelaten sfeer, de eerste dag verrast door een auditie
van een donderend onweer, met flitsen en geluidseffecten en als steuntje
onophoudelijke regenbuien die het terrein herschiepen in een zelfs voor de inquisitie
ontoegankelijk modderbad, waar je met een grote zompigheid kniediep
in wegzonk, naarmate de dagen vorderden minder fris ruikende toeschouwers
die weliswaar wilden douchen, maar de lange wachtrijen aan 2 druppelende
douches ontmoedigd opgaven voor een extra portie deodorant, aan buikgriep
lijdende leden die in publieke toiletten van jetje gaven, enkel goed voor landbouwers
en mijn eigen toenemende verglazing door bier en wiet, verkoos het zwijmelende

Geen opmerkingen:

Een reactie posten