donderdag 14 juni 2012

Sonnet 183

Gisteren had ik last van een tegenslag, ik wou wat prutsen op mijn computer
toen een wit scherm met rood logo en waarschuwende letters mijn vriend
totaal blokkeerde, ik vloekte en raakte in paniek, ik zweette en er was gefoeter
Sabam had me klaarblijkelijk te stekken met mijn illegale muziek, helderziend
waren ze daar, de bende van Johan Verminnen, hun wraak des te zoeter
de mededeling was laconiek, uw computer is vergrendeld, mijn internetvriend
voor een losgeld van 50 € wouden ze in al hun goedheid wel ontgrendelen, ploeter
niet verder, kameraden, als u hetzelfde overkomt, op- en afzetten was verdiend,
maar zeer weinig effectief, vermits het intrusieve scherm bleef terugkomen
toch maar een hulplijn gebeld, die me zei, “oh, tis gewoon een nieuw virus
“heb je dan geen anti-virus?” afkeurend gemompel toen ik bevestigde
opstarten in de veilige modus mijn enige optie voor ze mij konden afromen
later kon ik dan weer op het internet en besloot ik tot de moedwillige abortus
van wel 4 Trojaanse paarden, ik ben nu beveiligd door AVG, wat mij verdedigde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten