zondag 17 november 2013

Café De Vryheid


















Vrijdagavond, op een onbestemd plein
met op elke hoek een café
op elke hoek een eigen verhaal,
plezier en vertier,
en haar eigen kleinmenselijk drama
was het feest in Antwerpen

Preachtige vrienden, in ornaat, grappig en fantastisch
bloedmooie vrouwen, sexy, oogverblindend
met diephese stem, erudiet, intelligent, ad rem,
een aanwinst als vriendin,
beter kan je het niet wensen

Liters bier, sterke cocktails gleden binnen
in dorstige kelen,
ik voelde me weer het haantje,
praatte honderduit,
probeerde grappig te zijn
en ging voor die ene lach
maar in een onbewaakt moment
tussen zovele mensen
dacht ik weer aan jou,
mijn uit logica en maturiteit 
opgetrokken sexy bankbediende,
in het gezelschap van zovelen
voelde ik weer een steek van eenzaamheid
en onbeantwoord verlangen
en werd ik weer herleid tot mijn ware proporties,
een twijfelende man op zoek naar liefde



Geen opmerkingen:

Een reactie posten