zaterdag 2 november 2013

Kortverhaal

Ik ben blij
zoveel maanden van avondlectuur
met slechts een doel
het schrijven van een kortverhaal à la Poe

Mijn doel is bereikt
en gepost
met zelfs enige reclame op fb

De zaak loopt nu, al 45 keer gelezen om 12 h
wat een cijfers, wat een succes
en dat tijdens de boekenweek

Al vrees ik wel, en dat niet onterecht
dat een blik onder mijn hersenpan,
met thema's als ontmanning en moord,
de meesten niet zal bevallen
ach, velen voor mij verguisd
door bekenden en familie
om later posthuum erkend te worden

Vanzelfsprekend hoop ik dat dat niet het geval is
en reken ik op snel succes,
mooie vrouwen en veel geld,
al moet ik deemoedig bekennen 
voor het grote succes ontbreekt het broodnodige talent

Al moet ik u doodgooien met blote deernen,
ik houd hardnekkig vol
al is het enkel als ik emotionele gedichten
schrijf over de kleine zus, dat ik op haar fb word gehonoreerd

Ach, ik hoop waarschijnlijk teveel,
graag had ik geleefd van mijn pen
al heb ik mijn job van doen
om te blijven met de voetjes op de grond

Trouwens, wie nemen ze dan in dienst om
mij te vervangen, de clown van dienst,
al ben ik er enkel om mooie vrouwen vriendelijk te bejegenen,
ik vervul mijn rol




























Geen opmerkingen:

Een reactie posten