donderdag 27 februari 2014

Vooroordelen zonder weerga

Nader komen we tot mekaar
na verloop van tijd
vrienden met voordelen
we laten ons bespelen
we vergeten ons zijn

we bemoedigen ons verleden
we vergeten onze fouten
we aanvaarden zonder vooroordelen
we is een toekomstig werkwoord

ik kijk stiekem naar je prachtig haar
ik streel ondoordacht
ik, weerbarstig element

ondoorgrondelijke maneschijn
sterrenkind
poolster
maanziek godenkind



 
ik doorgrond mijn jaloezie
ik bedonder mijn routine
ik laat je toe in mijn eigenheid
ik schrijf alleen voor jou
mijn Borgerhoutse muze

Zonder jou kom ik niet terecht
zonder jou verlies ik mezelf
in mijn eigenheid

Jij bent mijn klankbord
mijn rationaliteit
mijn zachte rede
mijn onervarenheid

Ik doe alles voor je liefde
ik mijd mijn beperking
ik laat je toe
in mijn eigenheid

Zonder jou ben ik verloren
zonder jou kan ik niet zijn
een verlangen, een behoefte
jij streelt mijn ego
jij verrast mijn ideaal

Morgen dans ik met jou de nacht opzij
samen vergeten we de morgen
morgen is alleen van ons
en een halfslachtige dansvloer

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten