dinsdag 11 februari 2014

Curiosity killed the cats



Maandag, een luie maandag
alleen met mijn katten en mijn gedachten
een nadenkende hand streelt een zich krollende rug
ik streel je rug, je buik, je zachte nagelkussens
een zacht gespin is mijn deel
ik droom weg, ik val weg
jij bent mijn steun en toeverlaat
op eenzame dagen

Hoe verlang ik naar dat gevoel
die samenhorigheid
ik koop je om met wat kwaliteitsschouderham
je bent verguld
zachte kopjes zijn mijn deel
onze binding verstevigd
je weet wel, wanneer te komen bedelen

Je ligt daar maar
en strekt je kin
op zoek naar een verkennende hand
blurry zijn mijn foto's op zijn best 
maar ze spreken van een rustige maandag
wat heb je meer van doen 
wat wil je nog meer
op een rustige maandag
dan alleen te zijn in je verbondenheid
een te zijn met wilde dieren

Want af en toe ben je nog wild,
niet in mijn buurt
dat weet ik wel
maar als je op verkenning gaat in de buurt.
dan ben je kat, the destroyer
alleenheerser van de buurt
als je nu toch maar eens zou overkomen
met de andere kat

Jaloerse naijverij,
wie betrekt de decoder
wie de warme buik
beide plaatsen zijn vacant,
in hun verschillende gradatie van plezier
ik bied mezelf aan als matras
zal er ooit dan iets moeten veranderen op een luie maandag,
ik hoop van niet !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten