maandag 24 februari 2014

Het gezin

De schoonheid van een gezin
de schoonheid van het leven
de gelukzaligheid van het bestaan

Leto, Timo en Fedra
kleine (b)engeltjes
peuters van het bestaan
pubers tegen wil en dank
trappelend voor het leven aan te vangen
waren we ooit niet zo zelf
om later te beseffen
dat onze kindertijd
wsl de meest onbezorgde periode was van ons bestaan

Timo, Timon, Timothy
honoring God, honored by God
klimmend op de muur van het bestaan

Fedra, Phaedra, de lichtende dochter van Minos
Kreta's eigen prachtige creatie,
althans qua naam
zorgzaam, een moeder in spe
ik wacht vol ongeduld op je eerste creatie in de keuken

Leto, moeder van Artemis en Apollo,
verbastering van Elat of Lat (Allat) = Godin
Ze heeft haar naam niet gestolen,
draait mannen rond haar kleine vinger
enkel door een inblik in staalblauwe ogen

Kim, Walesche meisjesnaam, "leider",
je houdt je kroost in toom
wellicht met hulp van Napoleon

Maar mijn favoriet is Karamel
dubbelganger van de bovenste plank,
als je snorrend aan mijn computer verblijft,
voel ik mij pas thuis
dan voelt het niet aan alsof ik speel op verplaatsing
je spinnen brengt mij thuis












Geen opmerkingen:

Een reactie posten