zondag 9 februari 2014

Jij


Samenhorigheid
liefde
verliefdheid
genegenheid
ik schuw de grote woorden niet


 Laten we voor een keer niet mensenschuw zijn
laten we voor een keer onszelf vergeten
ik betreed het podium
Waar ben ik echt mezelf, tenzij bij jou

Bloedrood mijn hart
verzonken in clichés
meesterlijk je vertrouwen, je alles omvattendheid
je vermogen tot geven


Laten we wegzinken in je zijn
je hart
dat we niet enkel onszelf zijn, maar meer
meer van jou, meer zachtheid


Laat me mezelf zijn
mezelf overwinnen
bepalend zijn 
niet enkel de vreemde man

Laat me schrijven
laat me blijven
morgen verlaten we het bed niet
ik wil je beminnen
liefde langs de grote poort

Laat me verdrinken in je ogen
bereid zijn mezelf te overstijgen
laat me jouw beschermeling zijn
mijn liefje
ik bezoek je tempel

Ik verjaag de schaduwen
ik benader je als een godin
jij bent mijn engel
mijn zaligheid
voor jou doe ik een moord
voor jou ben ik enkel lief
thuisgekomen in je nederigheid














Geen opmerkingen:

Een reactie posten