donderdag 13 februari 2014

Rusteloos

Elke dag die ik rusteloos  de rug toedraai,
is een dag dichterbij je zoete kus
Elke dag die ik verlaat,
brengt me een stap dichter bij jou

Langs de verlaten straat weerklinkt de echo
van een aarzelende stap,
een eenzame wandelaar op zoek naar zijn winkeltje
waar een bebaarde Pakistaan hem vriendelijk begroet
in een grappige tussentaal
Daar kent men zijn naam, daar kent men zijn product
daar is hij thuis

Langzaam weerklinkt de deurbel
snoepjes doemen op
een Snickers of een Twix,
pistachenootjes of Lays chips
uitgestald in een verleidingsdans van de mollige man

Ik houd het op mijn gebruikelijke bestelling
en praat nog wat na,
hij doet aan klantenbinding
de bebaarde Pakistaan,
ik schud hem de hand
een warme glimlach is mijn deel

Later ben ik weer alleen met mijn gedachten
de verlaten straat glinstert nat na van de voorbije regenbui
ik keer naar huis, de nacht veiliggesteld
Morgen ben ik weer op post, morgen doe ik mijn gewone werk
maar nu denk ik nog na, denk ik nog aan jou

Wat had ik dan verwacht?
Mijn hart een gewonde spier, trekt samen als ze jouw stem vermoedt
de theepot is al leeg, te laat voor nieuwe thee
wat rest er mij nog dan het verzamelen van wat mooie beelden
ze steken jou de ogen uit,
vast jou niet alleen
zijn gedichten dan niet voor mannen aantrekkelijk??
wsl wel op mijn manier
al moet ik er toch eens aan denken
dat ik liever schrijf voor jou, mooie lezeres,
mijn muze
alleenheerseres van mijn obsessie
dictator van mijn gedachten
tiran in hart en nieren
Mijn zaligheid
mijn alles
mijn betrokkenheid
mijn flirterige humor
mijn overbodigheid
mijn alledaagsheid
mijn zijn



Geen opmerkingen:

Een reactie posten