zaterdag 5 oktober 2013

Dwaasheid


Maanziek verlangen
grootsheidswaan van de troubadour
doorgedrongen samenleving
neteligheid van de paradox

Bekrompen ideaal
verloren broodgewin
besluiteloze bard
opgesloten en gekneveld
censuur van Manenblussers
dictatoriaal sujet
"Il Duce"
ik beklaag je, sterveling

Ik behaag behaagziek
onverdroten populist
onverschillige reiziger in mijn dromen

tergend traag loopt de teller op
ik ben geslaagd
ik heb succes
in mijn eigen bevreemdend universum
in mijn eigen beknopte geest
te treurwilg in de bloemetjes gezet
neerhangend, waterval van bladeren
onder jou kom ik tot rust

ik wandel, ik vertrek
ik ontbind
ik ben mistroostig
geen groot talent

Ik heb humor,
sitationeel,
ik tater,
ik verfoei,
ik trek mijn staart in
voor het grote geldgewin
manager van hopelijze zaken
keizer  en minister-president
van het ministerium van silly walks
Cleese, halfgod, potentaat van de humoristische aardbol,
alleenheerser in de zwartheid van mijn verdrinken,
gaffelaar, sukkelaar, koterij,

Wanneer kan ik nog verdwalen tussen de ruïnes
van steenbakkeriijen
in de Rupelstreek
in een verloren gegane jeugd
de dwaasheid snel te willen groeien gecombineerd
om het voorthollen van de tijd op leeftijd
stop te zetten

Ik ben een dwaas, ik beken,
maar wsl niet minder dan u, lezer van poëzie

Ik beledig, ik dwaal af
als een dwaallicht op zoek naar de hellehonden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten