zondag 27 oktober 2013

Deerne


Ondoorgrondelijk, mysterieus
tikkeltje opvliegend
tikkeltje jaloers

Knap, oogverblindend
grappig, ad rem
verantwoordelijk

Ik zoek adjectieven
en kom te kort
mijn breedsprakigheid herleidt
tot zijn ware proporties

Ik kom woorden te kort
verzen voldoen niet meer
een vurige pijl 
afgeschoten

Ik verlang naar een zachte kus
een lieve aai

Ik droom als nooit tevoren
ik verlang

 
 Ik sla de wereld gade
en neem er vrede mee
weggesmolten mijn kwaadheid en ontevredenheid

Zachtheid, vrouwelijkheid
hoe kon ik zolang zonder
ik vraag het me af

Valsheid van ex
koudheid als een slang
de poen die ze heeft gejat
het laat me Oost-Indisch koud

Ik ga voor iets beter
een echte vrouw
met nog herkenbare bikinilijn

Een laatste sneer
moet er nog van komen
was Yassine echt niet getrouwd om de papieren
of zijn echt zoveel mannen stekeblind??





































Geen opmerkingen:

Een reactie posten