zondag 27 oktober 2013

Zondagskater



Je weet het wel,
zondagmorgen opstaan met licht ongemak
een vervelend bonzen in je hoofd
de man, die de nacht tevoren nog de wereld kon veranderen
nu, een lichtelijk apathisch niemendalletje
neergesmeten voor de zevende dag

Ach, had ik maar een vrouw die me verzorgde als
in bovenstaand filmpje
al weet ik niet of ik ooit mijn gedrag zou aanpassen 


bij het zien van zoveel heerlijkheid

Ach, wat was ik gisteren weer een held
ongekende dadendrang
het feest
de vrienden
de schoonheid
de begeerte
de zaligheid

In weinig te vergelijken met mijn huidig persona
ik kom er wel door
ik haal het wel
de zondag als voorbode van de werkweek

Op de achtergrond het geneuzel van politici
ik neem een aspirine
langzaam oplossende bruisende heerlijkheid
paramedische consensus
ik word een man
zonder hulp van middeltjes
toch iets minder vlot









































Geen opmerkingen:

Een reactie posten