zondag 26 februari 2012

Sonnet 23

Af en toe zou ik een cursus willen volgen
voor het vatten van de mooie beelden
die voorkomen in mijn dromenrijk, vervolgen
kan men mij hopelijk niet voor de moorden
gepleegd in mijn slaap, maar eer ik word verzwolgen
door foute juryleden die laconiek over mij oordeelden,
neem ik droomvermassen tot advocaat, die verbolgen
staat te acteren over zoveel onrechtvaardigheid, waanbeelden
zijn het van een veelgeplaagde doelman zonder gevolgen.
Als ik dan word vrijgepleit van het doden van veile spitsen,
bedank ik hem met een judaskus, want iemand moest opstaan
tegen een eeuwenoud onrecht, dat van de veel gepasseerde
doelman die het recht nam in eigen handschoen, hitsen
wij nog eenmaal de mensen op, het is een klotebaan
maar het is hierover dat ik nu eenmaal fantaseerde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten