maandag 27 februari 2012

Sonnet 27

Soms blader ik in de krant wel eens door naar een lezersbrief
en daar bemerk ik vele malen dezelfde nietszeggende namen
maar af en toe komt een naam terug, een man in winteroffensief
Frans Truyens, u misschien onbekend, maar deze lijkt zich te bekwamen
in het uitschelden van personen, hoererende studentes, altijd explosief
snotneuzende comazuipers en laffe tieners, Frans laat zich niet pramen
om een doodsschop te geven aan de jeugd, al is hij waarschijnlijk fictief
of een pseudoniem van Filip De Winter, auteur van meerdere miskramen
toch vind ik het plezant te lezen wat leeft onder de Antwerpenaar
meestal omdat het is geschreven in een verouderd proza
hier is er nog sprake van vele rechten en plichten
je weet natuurlijk niet wat je leest, is het misschien van een kluizenaar,
een razende beoefenaar van judo, of zo’n type uit de yoga
morgen lees ik mijn rubriekje weer, al is het om me te verlichten 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten