zondag 25 mei 2014

Verbrande bruggen op verleden toekomstmuziek


Gestolen realiteit
verbrande bruggen
bloedrood in toekomstverband

De kunstenaarsgod daalt neer over mij
in de vorm Irish coffee
ben ik niet te spilziek
leef ik niet op grote voet
nu de economische realiteit me heeft achterhaald

Lanterfantend mijn schrijfsels gericht aan de grote vacatureman
word ik corrector, word ik vertaler of werk ik binnenkort op een klantendienst
de toekomst zal het wijzen
voorlopig heb ik enkel tijd om na te denken
en te piekeren op grote schaal

Levensvragen aan een oude ziel
ga je mij verlaten als ik reïncarneer als nietige mol


Niets wat me onbekend is
in een oude geest
ik heb dit al eens meegemaakt
ik heb dit al eens beleefd
gelukkiger werd ik er niet van
maar misschien wel inventiever en creatiever
laat ik het hopen,
uit ellende parels te creëren van woordsmeedkunst
al is het maar om me op te vrolijken of de realiteit van me af te schrijven


De vrijheid zo gewild en overschat
kan ik het met jou vinden
kan ik met je leven
de uitgesproken mogelijkheden
al is het dan met de knip op de portemonnee

@ Taar:  Bedankt voor de mooie muziekkeuze :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten