maandag 12 mei 2014

Haar



Ik ben een harige medemens
vroeger getooid met lange blonde lokken
die neervielen als een waterval van vrouwelijk oestrogeen
na verloop van tijd met minder en minder pluimen op de hoofdhuid
een terugwijkende haarlijn is niet het probleem
maar dunnere en dunnere lokken vormden de kwestie
tot ook don Quichot zich na zijn studententijd liet kortwieken
om aan de slag te kunnen gaan

Het verlies aan hoofdhaar probeer ik goed te maken
met een parmantige baard
rood getooid van kleur en uitwasemend naar alle hoeken en kanten van mijn gezicht

Ik hou van mijn baard al ziet hij er niet uit
mensen bekijken mij al vreemd 
de vagebond

Nu nog kijk ik jaloers naar prachtige coupes
mij doe je geen groter plezier dan met een heerlijke hoofdmassage
en dito knipbeurt

Ik geniet ervan
voor mij een echt privilege
al beschouw ik het obligate gesprek als overbodig
liefst zou ik nog in stilte genieten

Al zijn deze kapsters niet voor mij weggelegd,
al zou ik het sommigen graag zien proberen
afgeleid word ik toch
beter dan door vallende lokken
en het ontbreken van dichtheid ervan





Geen opmerkingen:

Een reactie posten