woensdag 7 mei 2014

De vrijpostigheid van de streling

In de vroege nacht
de vrijpostige omhelzing van de dageraad
meander ik vrijblijvend
met een vluchtige kameraad tussen de brokstukken van mijn herinneringen en het verleden

Kunnen wij onze gemoedstoestanden overstijgen 
- gehechtheid, haat, trots en hebzucht
achterlaten - de ledigheid roept me, maar vernauwt mijn begrip





Vrijgevochten duisternis,
aanhoudende bedreiging, donderwolken pakken samen
kan ik me verliezen in de geneugten
in de heerlijkheid

Ik staar naar je borsten,
ik staar naar je eigenheid
ik verlies me in de details
van een grenzeloze samenwerking

De omknelling van de nacht doorbroken,
langzaam laat je je me uit mijn greep,
mijn kat trekt haar conclusies 
voor haar het eerste vlees
ze streelt zachtjes langs mijn benen
en maakt een klaaglijk geluid
het zou toch maar even kunnen gebeuren dat ik haar vergeet

"Where is my mind?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten