zaterdag 3 mei 2014

Ochtendlijke aardbeien


Vanmorgen opgestaan op een onchristelijk uur
vakantietijd was niet aan mij besteed
zelfs mijn katten draaiden zich nog eens om
in complete verwarring en onbegrip
weer een vakantiedag verkwanseld
door hopeloze vroegslaperij

Het huis in stilte gehuld
enkel de postbode was nog vroeger
mij dan maar aan de krant gezet
met de alledaagse actualiteit
gevoed door een heerlijke portie aardbeien
alhoewel ik dit woord ook heb aangeleerd
vroeger kende ik niet anders dan yèrbezen van op het veld

De heerlijke rode vrucht, waterig in haar onvolwassenheid
met een grondtoon van een diepdoorvoede aardesmaak,
volledig meditatief, het groene kroontje plukken en de waterige heerlijkheid
haast vierendelen tot mijn hand taste in de leegte en mijn tong tintelde van
heerlijke sensaties als had ik de lippen van een verboden vrouw gekust,
mijn hart verguld, alles in evenwicht
dankzij aardbeien op een onchristelijk uur


































Geen opmerkingen:

Een reactie posten