donderdag 22 mei 2014

De benadeelde muze

De duidelijkheid van het bericht is ambigu
de noodzaak bepalend
zacht streel ik je haar
in een streling van woorden

Ik verlang naar je glimlach
je zachte zijn
je stralende lach om een oude grap


Buitengewone schoonheid
ik zie je in gedachten
ik hoor je eenzaamheid
je aandacht voor mijn rode ziel

Verlangen als sleutelwoord
beroert mijn dank
wat kan ik je bieden
niets tenzij mijn grote ziel









Achterhaalde waarheid
schoonheid die me aanstraalt zonder jou kan ik overleven
maar met jou wil ik leven


Zedig zoek ik naar de woorden
die te groot zijn voor mijn ziel
de benadeelde zoektocht
de begeerte onderkend

Pronkerig schrijf ik neer wat ik voel
zonder eerbied voor de waarheid
de muze, mijn metgezel
als ik enkel een beeld moet oproepen
dat gegrift is in mijn hersenpan

Mijn partner in koude dagen
mijn metgezel,
ik dans de dageraad naar de einder
enkel maar om bij jou te zijn

Zovele gezichten, zoveel pracht
maar niemand benadert jou
zoals ik jou voorstel
als de perfecte vrouw


Geen opmerkingen:

Een reactie posten