zaterdag 31 mei 2014

In duizend verschijningsvormen





Lafhartige godin
demon van de onderwereld
droomvrouw met slome blik en gevorkte tong
slang, tang en zonder rang
rijg je mijn leven aan gorten

Slapeloos, zonder evenwicht
verlang ik naar je
je blonde haar in een paardenstaart
met zwarte lingerie op hoge hakken




Ademloos staar ik naar je wezen
je prachtige vormen
zonder jou te leven is een opgave
in de wetenschap dat je ergens zweeft





Je beweegt je voort in duizend vormen
allemaal even onbereikbaar
jou te kennen is je aanbidden
als een fantasievrouw uit een Thorgal-strip

Soms spreek ik met je
of je Isa noemt, Vina, Tara of Farah
je bezorgt me rillingen
enkel door je aanwezigheid

Duizend angsten heb ik uitgestaan,
duizend nachten heb ik rondgedwaald
tijd om thuis te komen
in je vrouwelijkheid
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten