donderdag 15 mei 2014

In bed met een lama

's Morgens sta ik op,
zoals dat meestal gaat,
maar nu met een goed uitgeruste kop,
zonder geklaag, en ik wou je even bedanken.

Dankzij je mooie geschriften,
die ik gisterenavond herlas,
heb je voor de nodige rust gezorgd in een anders jachtig bestaan.
Jakkerend van hot naar her,
het zou niet mogen zijn,
maar ik vond een rustpunt in jouw mooie boek.

Misschien ben je niet erg sexy,
misschien niet meer van deze tijd,
een Aziatische man in een vreemde jurk,
met altijd een mysterieuze glimlach
als heb je het licht gezien,
of Nirvana, zoals jij het noemt.


Mijn katten begeleiden mijn ochtendritueel,
een aai en een glimlach zijn hun deel,
ik kan er weer tegenaan,
dankzij eindeloze parels van wijsheid die ik gisteren las.
Weet wel nog niet wie ik als persoon met liefde en genegenheid moet omringen,
zoals je vroeg,
ik denk er stilletjes over na,
terwijl ik de katten voer,
een zachte streling langs mijn naakte been,
de dames van stand zijn geamuseerd,
zij hebben hun deel,
wat maakt het hen uit waarover ik over denk,
wat hen betreft mocht het zelfs een lama zijn.



Alhoewel nu ben ik afgeleid door het zien van een prachtige kont,
moest meteen denken aan een verre ex,
een andere roodharige deerne met wie ik lang geleden de lakens deelde,
of in dit geval een opblaasbare matras.
Ze weet wel zie ze is,
de dame met de rode haren,
terug van weggeweest
with an ax to grind.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten