woensdag 14 mei 2014

Verjaren op zoek naar vergetelheid


Vergezelde eenzaamheid
binnenkort
op een dag na 
tellen mijn jaren een kleine metgezel
glijd ik angstwekkend naar de 40 
nog een ademtocht verwijderd


Ik besluit te blijven
voor mijn tanende schoonheid
mijn jeugd die vervliegt
in geest nog altijd onvolwassen
in lichaam benaderd door Methusalem





Wat vermag ik tegen het voortschrijden der dagen
wat vermag ik tegen het korten en lengen van de dagen en de zonneschijn
Prachtige uren, laat me je bewonen
laat me je verwennen 

Op zoek naar een prachtig gesprek
verblijf je in mijn dromen
het meisje met de mooie naam,
Ines
begeleidt me zonder zorgen
en verjaagt me voor ik goed ben voor een kus

Morgen tel ik weer mijn jaren af,
morgen word ik weer ouder,
morgen leef ik om te feesten
en leef ik vooral met een lege maag en een droge lever

Geen opmerkingen:

Een reactie posten