zaterdag 31 mei 2014

Een dag van onvrede

Soms begint een dag onder een fout gesternte
een ruzie, een misverstand, een foute conclusie
die je geest verlamt

Soms verloopt een dag gewoon fout
ondanks de juiste mensen
vergeet je even je zorgen
bij een zomerbarbecue
bij de juiste mensen
met de juiste wijn
met lekker eten en fantastisch vlees

Misschien was het een teveel aan rode wijn,
misschien was het gewoon een teveel aan zichtbaar geluk
misschien spookte de ochtendlijke ruzie nog door mijn hoofd
maar een tristesse overviel me die niet overging
die me voerde naar een verkeerde afslag, een verkeerde weg

Som heb je alleen een schouder nodig en wat begrip,
maar de traan hield ik niet meer tegen
een enkele traan die opwelde in mijn linkeroog
en mijn gemoed verzwaarde

De ruzie zindert na,
ik houd me voor dat alles weer goed komt,
maar ik geloof niet in mijn eigen leugens

Soms overvalt de melancholie
me zwaarder dan een zomerbui
soms is een dag niet meer te redden
ondanks de juiste mensen

Ik was blij je te horen toen ik thuiskwam
zonder jou, lieve Kim, wist ik niet wat gedaan
heb nog even geduld met een verloren ziel

Een eenvoudig verzoek, 
een oplossing van een conflict,
ik ben zo slecht in ruziemaken,
het verzwaart mijn ziel,
merci om me te vergeven, lieve Tara
zonder ongein, zonder humor,
je verzoek verlichtte mijn ziel

Had ik maar een ziel de de kwetsbaarheid beter verdroeg
zonder vrienden is een leven waardeloos,
in conflict kan ik niet leven,
mijn ego even opzijgezet voor een blog zonder snoeverij,
zonder opzichtige woorden, enkel maar puur gevoel
om een droef hart te verklaren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten